V této oblasti Vám nabízíme služby:
1. Účast psychologa na vašem výběrovém řízení
Profesionální způsob jak získat informace přímo od dalšího člena vaší komise – psychologa, který vám tímto poskytne okamžitou zpětnou vazbu ohledně přítomného kandidáta, a to formou psychologického monitoringu (nemusí obsahovat diagnostiku, ale pouze pozorování a účast na výběrovém rozhovoru, účtují se pouze poradenské hodiny, případně poskytnutá diagnostika v rámci dne je v ceně služby)
2. Psychodiagnostiku uchazečů ve výběrovém řízení, která slouží k objektivizaci rozhodování při výběru
Základní pomůckou jsou zde standardizované psychologické testy doplněné rozhovorem s psychologem. Diagnostiku uchazečů provádíme dle individuálně stanovených kompetencí, které si zákazník – potenciální zaměstnavatel uchazeče určuje jako priority s ohledem na profesní pozici uchazeče. Diagnostika zahrnuje např.:
- osobnostní charakteristiky (extroverze, emoční stabilita, dominance, sebedůvěra)
- výkonové charakteristiky (samostatnost, cílevědomost, proaktivita, kreativita)
- motivační charakteristiky (výkonnost, schopnost nasazení)
- odolnost vůči stresu
- manažerský potenciál
- styl vedení a řízení
- způsob řešení problémů
Výstupem je kompletní psychologická zpráva, která obsahuje profesní profil uchazeče v písemné i grafické podobě, výsledky monitoringu jeho silných stránek a rizik pro profesní pozici.
3. Kompetenční sonda pro personalisty – profesionální servis
Hlavním cílem programu Kompetenční sonda pro profesní pozice je vytvoření nástrojů pro personalisty a manažery, které jim umožní získat dostatek informací při rozhodování o přijetí uchazeče na nižších a liniových úrovních a to i bez využití externího psychologa.
Jde o způsob, jak pojmenovat požadavky, dovednosti a vlastnosti – tzv. kompetence. Ty představují kritéria, podle nichž usuzujeme, zda daný člověk na „ to” má, nebo zda „ to” dělá dobře. Popisují nejen dovednosti nutné pro zvládnutí určité pozice, ale také osobnostní, výkonové a motivační nastavení kandidáta. Ve spolupráci s klientem tvoříme individuální kompetenční modely pro jednotlivé požadované pozice s ohledem na následující aspekty:
- konkrétní účel či účely organizace
- stávající a očekávané prostředí, v němž se organizace pohybuje
- (technologické, ekonomické, sociální, zákaznické, konkurenční…)
- lidé v organizaci
- firemní kultura
- kompetence odpovídající pozici (výkonové, osobnostní, motivační, specifické)
Comments are closed.